14 Mart 2009 Cumartesi

Bir İnsan Neden Yazılımla Uğraşır?

Geçenlerde arkadas meclisinde böyle bir soruyla karşılaştım. Hemen cevap vermek istemedim ve uzunca düşündüm. Bu düşünme sonucu, sanırım kendi nedenlerimi buldum. Üniversiteye girerken bir bilinmezlikti Bilgisayar Mühendisliği benim için. Biraz çevreden aldıgım tepkiler, yorumlar, istikbali olan bir meslek oldugunun sık sık tekrarlanmasıydı kararımı şekillendiren. Fakat ünivesite yıllarında seçimimin eğlenceli yanlarını keşfetmeye başladım. Öncelikle problem çözmek, kafayı sürekli dinç tutan bir hadise ve beni mutlu eden bir durum. Etrafımda kafası çalışan, Mühendisliğin ve Yazılımın temelinde bulunan mantık kavramını hayatının her noktasında uygulayan ya da uygulamaya çalışan insanların olması da hoş.. Bir sorunla karşılaştıgınızda, forumlar yoluyla hayatınızda hiç karşılaşmadıgınız bir Hintlinin size yardımcı olması ve genel anlamıyla yazılım geliştiriciler arasında bulunan bu dayanışma da gerçekten büyüleyici.. Gittiğiniz işte müşteri dırdırıyla uğraşmadan kendi dünyanızda huzurlu bir biçimde kod yazabilmeniz, hatta freelance dediğimiz kendi evimizden işimizi yürütebilmemiz de çoğu insanın hosuna gider heralde. Diğer meslekleri kötülemek gibi bir derdim yok yalnız, yazılımla uğraşan insanlar gerçekten kıymetli insanlar. Uzaya uydu fırlatılıyor, tüm hesaplamaları yapan arkada çalışan yazılımlar. Arabadaki tüm sensörlerin arkasında, apartmanımızda katlar arası transportationı sağlayan asansörün işleyişinde, Sağlık sektöründeki tetkik cihazlarının arkasında, Internette gezindiğimiz sitelerde, oynadıgımız oyunlarda, ve daha tonlarca alanda çalışan başarılı yazılımlarla karşı karşıyayız. Bunların arkasındaki tanımadıgımız insanlara saygı duyuyoruz. Yazılımcıların geliştirdiği Msn Messengerı tüm dünya, genç yaşlı kullanıyor. Facebook çılgınlığı aldı başını gitti. Googlesız yaşayamaz olduk. Merak ettiğimiz her türlü bilgiye internetteki bu yazılım dehası search engine ile sahibiz artık. Dünyaya böylesi faydaları olan yazılım insanlardan biri olabilmek için ilk adım bunun eğitimini almak ve bu yolda ilerlemek. Bende bu alanda bir asker oldugum için kıvançlıyım, mutluyum.
Kalın Sağlıcakla

1 yorum: